Wat ga jij anders doen in 2017?

change

 

De laatste kommaarop. Van 2016 dan.
Waar ben jij mee bezig? Nog met het snel afronden van de laatste dingen? Ben je al aan het terugkijken? Of kijk je juist vooruit?
Of je nou aan goede voornemens doet of niet, zo aan het einde van het jaar, tussen alle feestdagen, volprop momenten en borrels zul je vast even stil staan bij wat het afgelopen jaar je bracht. En, misschien nog wel belangrijker, wat je hoopt dat volgend jaar je gaat brengen. Of is het, wat jij jezelf volgend jaar laat brengen?

Kortom, wat ga jij anders doen in 2017?

Als je nog even wat inspiratie nodig hebt: Sabine Wisman tekende er onlangs deze inspirerende blog over, nee geen afgezaagd lijstje maar in heldere lijnen waar ze wel en geen zin in heeft en wat ze minder of juist meer gaat doen.

Doe je ook mee?
Knip, plak, teken, fotografeer, vlog en/of schrijf erop los en plaats vrijdag 2 december een linkje naar jouw blog als reactie op deze blog.

Meer lezen over de achtergrond van deze maandelijkse uitdagingen? Check over kommaarop.

Hieronder staan vrijdag 2 december 2016 de blogs van Agnes en Tessa.
In de reacties onderaan deze blogpagina vind je tegen die tijd de linkjes naar de blogs van andere deelnemers.
Vanaf vrijdag delen we de blogs op Twitter met de hashtag #kommaarop.

 

Agnes:

Dit is mijn ‘roadmap’ voor 2017, geen gedetailleerde routes maar wel gespecificeerde wensen en doelen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie.

roadmap2017

 

Tessa:

Ik doe mijn best om niet te gaan janken als er net iemand in een vrijgekomen plekje schuift. Diep ademhalend begin ik aan mijn vijfde rondje door stampvol Keulen.
De laatste weken waren geschift. Bomvol met hele leuke dingen maar zoals dat bij mij gaat, als ik ergens erg enthousiast over ben schat ik mijn tijd nogal eens te positief in. Het gevolg is dat het voelt alsof ik ren en ren en vervolgens nog harder ren.
Met afsluiter anderhalve dag vol papierwerk omdat de administratie naar de accountant moet is mijn stemming nogal dodelijk.

Nadat alle papieren ingeleverd zijn haal ik de auto van een vriendin op om naar een klein podium te rijden om de matties van Undivided na tweeënhalf jaar eindelijk weer te zien spelen.
Met een boel gitaren CD’s op de bijrijdersstoel ontdek ik dat de auto een hippe MP3 radio heeft. Gniffelend rij ik door ondergaande zon en opkomende mistbanken richting een hardcore show terwijl een schattig liefdesliedje en een Nick of Simon achtige door de boxen klinkt.

Zonder moeite vind ik het podium. En na een uur ook een parkeerplek die ik ook zonder telefoonhulp terug kan vinden. HAH!

Hoewel ik in staat was weer twee uur terug te rijden toen ik geen parkeerplek vond ben ik als ik binnen ben meteen blij dat ik dat niet deed.
Fijne muziek, goede sfeer en een lekker klein podium dat al opgebouwd is.
Terwijl ik in mijn eentje sta te wachten, beetje rondkijkend realiseer ik me waarom ik deze scene ook zo fijn vindt. In een zaal, grotendeels gevuld met mannen kan ik rustig in mijn eentje ergens staan zonder dat er een nare draak even komt kijken wat die vrouw daar alleen doet. Of er misschien mogelijkheden zijn.

Met een volle SD kaart en een grote grijns ga ik om 1.30 uur weer terug naar Enschede. Net buiten het centrum steekt meneer vos arrogant rustig de straat over. “Ooooooohh!! Een vos! Een vos! Ik zag een vos!!!” roep ik heel hard tegen mijzelf, dolgelukkig dat ik eindelijk een vos in het wild heb gezien. Dolgelukkig door een avond rauzen en fijne muziek fotograferen.
Met ondertussen nog meer Undivided in de auto omdat ik een helder inzicht had dat ik gewoon muziek op mijn telefoon aan kan zetten.

Hoewel ik voor mijn kommaarop een stopmotion wilde maken over het boshutje waar we volgend jaar gaan wonen wist ik ineens dat het simpeler was.

In 2017 ga ik meer rauzen. Meer tijd maken om te rauzen. Als er iets is wat me altijd ultiem blij maakt is het dat namelijk wel. Goed zorgen voor de geest met een potje herrie.
En om dat er echt goed in te worden ga ik gewoon volgende week nog twee keer naar dezelfde show. Met dezelfde fijne mensen en dezelfde fijne sfeer.

imgp8948

 

2 gedachtes over “Wat ga jij anders doen in 2017?

Geef een reactie

