De ultieme truc tot succes

De eerste kommaarop van 2016

FullSizeRender

Kommaarop met jouw pogingen succesvol te zijn! Ondernemen is een spannende manier van je geld verdienen. Je probeert, je oefent, je bedenkt, je kijkt af, je doet na, je ontdekt, je test. Om vervolgens meerdere keren te struikelen, voorzichtig verder te gaan, te vallen, weer op te staan, opnieuw te proberen, succes te hebben en weer te beginnen bij het struikelen.

Wat heb jij gedaan omdat je dacht dat het je succesvol zou maken? Deed je iemand na? Volgde je wijze adviezen van anderen op, of je daar nou wel of geen goed gevoel bij had? Wat was de ultieme truc die toegepast moest worden? Werkte het, was je ineens net zo succesvol als je voor ogen had?

Kortom, schrijf, fotografeer, zing, dans, dicht, teken wat je dacht dat jou succesvol zou maken en post de link van jouw blog in de reacties vrijdag 5 februari onder deze uitdaging.

Meer lezen over de achtergrond van deze maandelijkse uitdagingen? Check over kommaarop.

 

Tessa:

Ei-def

Hoe vaak ik niet dacht alwéér het gouden ei tot succes gevonden te hebben. Door te kijken naar anderen die het in mijn ogen veel beter deden. Door te luisteren naar de wijze en meer ervaren ondernemers. Ik zou een lange lijst kunnen maken van alles wat ik probeerde. Vastberaden maar met een beetje een naar gevoel in mijn buik. Maar toch.. zij wisten het, zij deden het en ik wilde het.

Tot ik er genoeg van had en mijn eigen gouden ei ging maken. Om het weer kapot te maken als het niet hard genoeg blonk. Elke keer opnieuw. Telkens bleef er een stukje glans hangen dat me verder hielp.

Vandaag maakte ik een nieuw gouden ei. Een nieuwe eerste poging en daardoor maar half scherp. Liever laat ik hem op mijn eigen schijf staan. Maar met dit thema zeg ik gewoon dat het zo bedoeld is. Het begin-ei, de basis die geperfectioneerd mag worden.

De mooiste stukjes gouden barst bewaar ik voor het volgende ei.

 

Agnes:

het succes van de eekhoorn

 

9 gedachtes over “De ultieme truc tot succes

Geef een reactie

